ΤΕΧΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

Βρείτε όλες τις απαντήσεις στο tsikolatas.com

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ

ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ Ι.Ε.Κ.

“ΤΕΧΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ”

Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
ΤΕΧΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

  1. Εξετάσεις Πιστοποίησης Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης
    Αποφοίτων Ι.Ε.Κ. 3
  2. Διάρκεια του Πρακτικού Μέρους των εξετάσεων 3
  3. Θεωρητικό Μέρος: Θέματα Εξετάσεων Πιστοποίησης Αρχικής

Επαγγελματικής Κατάρτισης Ειδικότητας Ι.Ε.Κ. 4

ΟΜΑΔΑ Α. ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ 4

ΟΜΑΔΑ Β. ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ 12

  1. Πρακτικό Μέρος: Κατάλογος Στοχοθεσίας Πρακτικών Ικανοτήτων και

Δεξιοτήτων (Στοχοθεσία Εξεταστέας Ύλης Πρακτικού Μέρους) 19

Σελίδα 2 από 20

Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
ΤΕΧΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

  1. Εξετάσεις Πιστοποίησης Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης Αποφοίτων Ι.Ε.Κ.

Οι εξετάσεις Πιστοποίησης Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης αποφοίτων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) της ειδικότητας «ΤΕΧΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ» διεξάγονται σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις της αριθμ. 2944/2014 Κοινής Υπουργικής Απόφασης Οικονομικών και Παιδείας και Θρησκευμάτων (Φ.Ε.Κ. Β΄ 1098/2014), όπως τροποιήθηκε και ισχύει, η οποία εκδόθηκε βάσει της διάταξης της παρ. 5, του άρθρου 25, του Ν. 4186/2013 (Φ.Ε.Κ. Α΄ 193/2013), όπως τροποποιήθηκε με τη διάταξη της παρ. 1, του άρθρου 11, του Ν. 4229/ 2014 (Φ.Ε.Κ. Α΄ 8/2014) και ισχύει.

  1. Διάρκεια του Πρακτικού Μέρους των εξετάσεων

Η διάρκεια εξέτασης του Πρακτικού Μέρους των εξετάσεων Πιστοποίησης Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης αποφοίτων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) της ειδικότητας «ΤΕΧΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ» καθορίζεται σε τρεις (3) ώρες.

Σελίδα 3 από 20

Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
ΤΕΧΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

  1. Θεωρητικό Μέρος: Θέματα Εξετάσεων Πιστοποίησης Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης Ειδικότητας Ι.Ε.Κ.

ΟΜΑΔΑ Α. ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

  1. Για ποιους λόγους οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν υψηλότερες τιμές για ένα προϊόν;
  2. Ποιους βασικούς παράγοντες λαμβάνει υπόψη του ένας επαγγελματίας φωτογράφος προκειμένου να καθορίσει τις τιμές των υπηρεσιών του;
  3. Γιατί η έρευνα είναι αναγκαίο στοιχείο του Marketing;
  4. Ποια είναι η σπουδαιότητα του Marketing για την οικονομία ενός τόπου;
  5. Ποιοι παράγοντες θεωρούνται βασικοί για την επιτυχία των νέων προίοντων/υπηρεσιών;
  6. Ποίο το όφελος και τα κριτήρια διαχωρισμού της αγοράς στόχο σας;
  7. Τι είναι το content Marketing και τι μπορεί να περιλαμβάνει η στατηγική του;
  8. Η ελληνική αγορά χαρακτηρίζεται από έντονους ρυθμούς αλλαγής, αλλά και από ιδιαίτερο ανταγωνισμό που έχει κορυφωθεί τα τελευταία χρόνια με την παγκοσμιοποίηση των αγορών. Οι πολυεθνικές επιχειρήσεις απειλούν τις μικρές ελληνικές επιχειρήσεις και συχνά τις οδηγούν στο κλείσιμο. Μέσα σε αυτό τον σκληρό ανταγωνισμό, υπάρχουν αρκετές ελληνικές επιχειρήσεις που ξεκίνησαν σαν μικρές εταιρείες και έχουν αναδειχθεί δυνατοί ανταγωνιστές στον κλάδο τους.

Καταγράψτε τους βασικούς παράγοντες επιτυχίας αυτών των επιχειρήσεων

  1. SWOT analysis – Επαγγελματίας Φωτογράφος Γάμων

Α)Τοποθετήστε στη σωστή κατηγορία (δύναμη – αδυναμία – ευκαιρία – απειλή) του μοντέλου SWOT analysis που αντιστοιχεί: Χαμηλή απόδοση ιστοσελίδας – ——-

*Έλλειψη στρατηγικής βελτιστοποίησης S.E.O

*Αυξημένη παρουσία σε Social Media

*Πληθώρα υφιστάμενων φωτογράφων γάμου

*Προγράμματα χρηματοδότησης για την αγορά εξοπλισμού

*Έλλειψη δεξιοτήτων σε Marketing & Πωλήσεις

*Αύξηση του ανταγωνισμού από μη επαγγελματίες φωτογράφους

*Οικονομική κρίση που πληγεί τον κλάδο και την αγοραστική δύναμη

*Πιστοποιημένος φωτογράφος

*Επιδίωξη συνεργασιών με επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη βιομηχανία γάμου

Σελίδα 4 από 20

Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
ΤΕΧΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

*Ανταγωνιστικές τιμές

*Ατομική επιχείρηση – όλες οι εργασίες γίνονται από τον ίδιο τον φωτογράφο

*Αύξηση φορολογίας στους ελευθέρους επαγγελματίες

*Εξαιρετική τοποθεσία έδρας με δυνητικά καλό πελατολόγιο

*Photoshop δεξιότητες χρειάζονται ενίσχυση

*Άριστες δεξιότητες φωτογραφίας

*Αύξηση του κόστους προβολής στο διαδίκτυο λόγο ανταγωνισμού στον κλάδο

Β) Ερμηνεύστε τα όσα παρατηρήσατε και καταγράψτε τις προτάσεις σας για την Βελτίωση της αναγνωσιμότητας του συγκεκριμένου φωτογράφου.

  1. Τι επιτυγχάνεται με τη διαφήμιση προϊόντων;
  2. Περιγράψτε τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της ψηφιακής διαφήμισης.
  3. Προσδιορίστε τους πιθανούς διαφημιστικούς στόχους ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.
  4. Πότε μια διαφήμιση είναι αποτελεσματική; Τεκμηριώστε την άποψη σας.
  5. Ποιά στάδια περιλαμβάνει η προετοιμασία μιας έκθεσης φωτογραφίας;
  6. Τι είναι η προώθηση και με ποιους επιμέρους τρόπους επιτυγχάνεται;
  7. Μελέτη Περίπτωσης

Η προσπάθεια μεταβίβασης του διαφημιστικού μηνύματος στο κοινό – στόχο ακολουθεί ορισμένα στάδια τα οποία συνθέτουν το μοντέλο διαφημιστικής επικοινωνίας A.I.D.A.

(Attention, Interest, Desire, Action)

Υποθέστε ότι είστε φωτογράφος και ο καταναλωτής δεν έχει καμία γνώση των υπηρεσιών σας, οπότε η επιχείρηση σας ξεκινά από ένα επίπεδο αγνοίας και πρέπει, ακολουθώντας αυτή την διαδικασία, να περάσει σε ένα επίπεδο πράξης – αγοράς. Περιγράψτε πως θα εφαρμόσετε επιτυχημένα το μοντέλο A.I.D.A.

  1. Μελέτη Περίπτωσης

Επιδιώκοντας τον έλεγχο της κινητικότητας και της φήμης γύρω από το εμπορικό σας σήμα (brand), την αύξηση της αξιοπιστίας του και την μείωση του προϋπολογισμού της διαφημιστικής δαπάνης, αποφασίζεται ότι θα χρησιμοποιήσετε τα owned media.

Επίλεξτε και περιγράψτε 3 εφαρμογές owned media :SEO, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, website, blogs, mobile site, e book, infographs.

  1. Ποιές τεχνητές φωτιστικές πηγές γνωρίζετε;
  2. Τί είναι η φωτεινότητα, η απόχρωση και ο κορεσμός ενός χρώματος;
  3. Τί είναι το φώς; Τί γνωρίζετε για το ορατό φάσμα;

Σελίδα 5 από 20

Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
ΤΕΧΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

  1. Πώς αντιλαμβάνεται το ανθρώπινο μάτι το χρώμα;
  2. Τί είναι μεικτός φωτισμός; Αναφέρετε ένα παράδειγμα μεικτού φωτοσμού;
  3. Τί ελέγχουμε σε ένα ψηφιακό αρχείο κατά τη λήψη;
  4. Αναφέρετε ποιούς τρόπους ψηφιοποίησης αρνητικών και διαφανειών γνωρίζετε.
  5. Τί είναι η ροή εργασάις ή post production;
  6. Τι μας ενδιαφέρει φωτογραφικά στις λήψεις με φως ημέρας και φλας;
  7. Ποιός είναι ο βασικός εξοπλισμός για να στηθεί ένα φωτογραφικό στούντιο
  8. Ποιες βασικές ανάγκες πρέπει να ικανοποιούν οι εικόνες για χρήση στην διαφήμιση; ;
  9. Τί είναι η ωραιοποίηση ενός θέματος και πότε αυτή λειτουργει αρνητικά;
  10. Τί είναι Still Life;
  11. Τι εννοούμε με τον όρο ύφος στη φωτογραφική γλώσσα;
  12. Να περιγράψετε τη δομή του ασπρόμαυρου φωτογραφικού φιλμ.
  13. Τι ονομάζουμε φωτοαντίθεση ή διαβάθμιση ή κοντράστ ενός φιλμ;
  14. Ποια είναι τα βασικά μέρη μιας μονοοπτικής Reflex μηχανής;
  15. Να αναφέρετε τα στάδια της χημικής επεξεργασίας ενός Α/Μ παγχρωματικού φιλμ.
  16. Πώς λειτουργούν τα φίλτρα στην Α/Μ φωτογραφία;
  17. Τι γνωρίζετε για το φωτόμετρο;
  18. Πώς χρησιμοποιούμε την γκρίζα κάρτα;
  19. Γιατί υπάρχει το κλείστρο σε μια φωτογραφική μηχανή;
  20. Τι σημαίνει μεταβολή ενός stop έκθεσης και πώς επιτυγχάνεται;
  21. Τι επιτυγχάνεται με τον ανακλώμενο φωτισμό;
  22. Τι επιτυγχάνεται με τον άμεσο φωτισμό;
  23. Να αναφέρετε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των μηχανών μεγάλου φορμά.
  24. Να αναλύσετε τους κύριους τύπους φλας στούντιο.
  25. Ποιά είδη ανακλαστήρων γνωρίζετε;
  26. Πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε δραματικό φωτισμό;
  27. Πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε ανάλαφρη, χαρούμενη ατμόσφαιρα με την χρήση του φωτισμού;
  28. Ποιά είδη φωτορεπορτάζ γνωρίζετε;
  29. Τι είναι το Bracketing και γιατί χρησιμοποιείται;

Σελίδα 6 από 20

Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
ΤΕΧΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

  1. Να αναφέρετε τις χρήσεις του τηλεφακού.
  2. Τι γνωρίζετε για το φωτόμετρο-φλασόμετρο;
  3. Τι επιτυγχάνεται με τον ανακλώμενο φωτισμό; Και τι με τον άμεσο φωτισμό;
  4. Τι γνωρίζετε για τα φωτογραφικά πρακτορεία και τα ειδησιογραφικά sites;
  5. Ποιος είναι ο βασικός στόχος του Μεταμοντερνισμού σε σχέση με τις τέχνες;
  6. Τί είναι το κίνημα του μοντερνισμού και ποιά η σχέση του με την φωτογραφία;
  7. Να αναφέρετε τις διαφορές και τις ομοιότητες μεταξύ της Ποπ-Αρτ και του Ντανταϊσμού.
  8. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του Σουρεαλισμού και ποιοι οι κυριότεροι εκπρόσωποί του;
  9. Πως αντιλαμβανόμαστε τη συνοχή στο περιεχόμενο ενός τρίπτυχου φωτογραφικού έργου;
  10. Με ποιο τρόπο η εφεύρεση της φωτογραφίας επηρέασε τη ζωγραφική;
  11. Τι είναι ο ρυθμός σε ένα εικαστικό έργο;
  12. Τι είναι η προοπτική σε ένα εικαστικό έργο;
  13. Δώστε ένα παράδειγμα επικοινωνιακού σχήματος.
  14. Ποια είναι η βασική αρχή της οπτικής επικοινωνίας;
  15. Τι εννοούμε με τον όρο Αφαίρεση στην εικαστική γλώσσα;
  16. Ποιους παράγοντες πρέπει να εξετάσουμε για ν’ αναλύσουμε το οπτικό μήνυμα που παίρνουμε από μια φωτογραφία;
  17. Ποιος είναι ο βασικός σκοπός της σημειολογίας της φωτογραφίας;
  18. Ποιοί παράγοντες επηρεάζουν την προοπτική με την οποία απεικονίζεται ένα φωτογραφημένο αντικείμενο;
  19. Πως αποδίδεται πληρέστερα η υφή των προς φωτογράφιση αντικειμένων;
  20. Σε τι βαθμό η επιλογή χρωμάτων στα αντικείμενα μιας σύνθεσης συντελεί στη διαμόρφωση νοήματος ή συναισθήματος κατά την πρόσληψή της; Δώστε ένα σχετικό παράδειγμα.
  21. Σε τι χρησιμεύει η απόδοση βάθους σε μια φωτογραφική εικόνα και πως επιτυγχάνεται;
  22. Πως επιτυγχάνεται η ποικιλία στην τονικότητα μιας σκηνής προς φωτογράφιση;
  23. Τί είναι η φωτοιστορία;
  24. Ποιος ο ρόλος των αξόνων στη σύνθεση μιας φωτογραφικής εικόνας;
  25. Τι επιφέρει η συνύπαρξη ενός βασικού και του συμπληρωματικού του χρώματος σε μια σύνθεση;
  26. Κατηγοριοποιήστε τους παρακάτω τύπους αρχείων: .doc, .xls, .txt, .exe, .jpg, .tiff, .mp3, .mp4,

.ppt, .png, .mpeg, .wav, .zip, σε αρχεία ήχου, εικόνας, βίντεο κ.τ.λ.

Σελίδα 7 από 20

Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
ΤΕΧΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

  1. Τι είναι το blog και πώς διαφέρει η δημιουργία site από τη δημιουργία blog;
  2. Εκτυπωτής, οθόνη, πληκτρολόγιο, ποντίκι, ηχεία, σαρωτής, διαδικτυακή κάμερα, γραφίδα, σχεδιογράφος: κατατάξτε τα παραπάνω υλικά σε Συσκευές Εισόδου Δεδομένων και σε Συσκευές Εξόδου Δεδομένων.
  3. Ένα Τοπικό Δίκτυο Υπολογιστών (LAN) συνδέει μεταξύ τους υπολογιστές οι οποίοι εκτείνονται σε απόσταση μερικών χιλιάδων χιλιομέτρων. Κατά τη γνώμη σας είναι σωστός αυτός ο ισχυρισμός; αν όχι, γιατί;
  4. Ποιο από τα παρακάτω είναι αρχείο ιστοσελίδας: α) .html, β) .docx; γ) .pptx. Απαντήστε και αιτιολογήστε την απάντησή σας και εξηγήστε τα άλλα δύο τι είδους αρχεία είναι.
  5. Τι πρέπει να προσέχουμε σε ένα επισυναπτόμενο αρχείο σε ένα email Α) να μην έχει μεγάλο όνομα, β) να μην έχει μεγάλο μέγεθος, γ) να μην έχει ιούς; Αιτιολογήστε την απάντησή σας.
  6. Τι αποτέλεσμα έχει η χρήση τηλεμετρικού σκοπεύτρου στο τι ενδέχεται να συμπεριληφθεί στο κάδρο;
  7. Από ποιούς παράγοντες εξαρτάται το βάθος πεδίου;
  8. Ποιά σχέση υπάρχει ανάμεσα σε δυο διαδοχικές τιμές ταχύτητας κλείστρου;
  9. Τί γνωρίζετε για τον φακό μεταβλητής εστιακής απόστασης (zoom) ;
  10. Σε τι χρειάζεται η φωτομέτρηση της προς φωτογράφιση σκηνής;
  11. Αναφέρετε τρόπους φωτομέτρησης, περιγράφοντας τη χρησιμότητά τους μέσω ενός παραδείγματος για τον καθένα.
  12. Τι αποτέλεσμα έχει σε μια φωτογραφία η αλλαγή της ευαισθησίας της φωτοευαίσθητης επιφάνειας;
  13. Αναφέρετε τα πιο βασικά χαρακτηριστικά των φωτογραφικών φακών.
  14. Ποιός ο ρόλος της ταχύτητας του κλείστρου και τι χρησιμότητα έχει η λειτουργία Β;
  15. Αναφέρατε τα βασικά πλεονεκτήματα της χρήσης αρχείων RAW, JPEG και TIFF.
  16. Δώστε ένα παράδειγμα εστίασης (από τι αντικείμενα θα αποτελείται η προς φωτογράφιση σκηνή) όπου θα ωφελούσε η χρήση υπολογισμού της υπερεστιακής απόστασης.
  17. Αναφέρατε μερικούς λόγους χρήσης φίλτρων, εμπρός του φακού της φωτογραφικής μηχανής.
  18. Σε τι εξυπηρετεί το bracketing (υποέκθεση/υπερέκθεση μιας προς φωτογράφιση σκηνής);
  19. Τι ονομάζουμε “bitmap” και ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός “bitmap”;
  20. Ποιες εικόνες ονομάζονται εικόνες με πραγματικό βάθος χρώματος “true color”;
  21. Ποια είναι η διαφορά ενός αρχείου εικόνας PSD και ενός αρχείου JPEG ;
  22. Να συγκρίνετε τα αρχεία PSD – TIFF – JPEG.
  23. Με ποιο εργαλείο μετατρέπετε μια σκληρή επιλογή, σε απαλή και λεπτομερή επιλογή;

Σελίδα 8 από 20

Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
ΤΕΧΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

  1. Τι ονομάζεται αρχείο CMYK μιας φωτογραφίας και πότε χρησιμοποιείται ένα τέτοιο αρχείο; 100. Πώς διορθώνουμε ένα σφάλμα φακού στο photoshop;
  2. Ποια είναι η χρησιμότητα της παλέτας “History” στο πρόγραμμα του Photoshop;
  3. Τι ονομάζεται ανάλυση μιας εικόνας και σε τι μετριέται;
  4. Περιγράψτε την παλέτα των “layer” και αιτιολογήστε σε τι διευκολύνουν στις φωτογραφικές επεμβάσεις.
  5. Ποιες εντολές μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον έλεγχο της χρωματικής ισορροπίας μιας εικόνας χρωματικού μοντέλου RGB;
  6. Περιγράψτε δυο διαφορετικούς τρόπους επιχρωματισμού ασπρόμαυρης φωτογραφίας.
  7. Τι απεικονίζει το ιστόγραμμα RGB μιας εικόνας στο πλαίσιο διαλόγου του εργαλείου Levels και ποια είναι η χρησιμότητα των σταγονόμετρων του παράθυρου διαλόγου;
  8. Τι μπορεί να αλλάξει στην εικόνα μας το εργαλείο Image Size;
  9. Τι μπορεί να δημιουργηθεί με την εντολή Save for Web;
  10. Πως αποθηκεύουμε ένα αρχείο στην επιφάνεια του ηλεκτρονικού μας υπολογιστή σε μορφή jpeg και με μέγιστη ποιότητα;
  11. Πως ονομάζονται τα κανάλια που υποστηρίζουν διαφάνειες και πόσα τέτοια κανάλια μπορούν δημιουργηθούν κατά την επεξεργασία μιας εικόνας ;
  12. Πόσα και ποια κανάλια χρωματικής πληροφορίας διαθέτει μια ψηφιακή εικόνα τύπου CMYK σε αντίθεση με μια εικόνα τύπου RGB;
  13. Σε τι χρησιμεύει η παλέτα info;
  14. Με ποιο τρόπο μπορεί να εφαρμοστεί όξυνση σε μια εικόνα ώστε να διορθωθεί το φλουτάρισμα που έχει υποστεί λόγω αλλαγής της ανάλυσής της ;
  15. Να αναφέρετε τρεις διαφορετικές μορφές αρχείων εικόνων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο web.
  16. Τι καθορίζει ο τρόπος λειτουργίας ανάμειξης των επιπέδων (layer) και να αναφέρετε τέσσερεις διαφορετικές αναμείξεις;
  17. Να αναφέρετε δύο εργαλεία του photoshop που λειτουργούν με παρόμοιο τρόπο στον σκοτεινό θάλαμο. Περιγράψτε αυτή την σύγκριση.
  18. Ποια είναι η αλλαγή που μπορεί να δημιουργηθεί στην ψηφιακή εικόνα με την χρήση της παλέτας “Curves” και πως αυτή επιτυγχάνεται;
  19. Περιγράψτε τον τρόπο που μπορεί μια ασπρόμαυρη φωτογραφία να γίνει δύο τόνων.
  20. Ti γνωρίζεται για τoν όρο “ψηφιακή μάσκα”; Ποιες ψηφιακές μάσκες διακρίνονται στο πρόγραμμα του photoshop;

Σελίδα 9 από 20

Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
ΤΕΧΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

  1. Με ποιες εντολές μπορεί να διορθωθεί η προοπτική ενός κτιρίου;
  2. Ποιο εργαλείο του προγράμματος photoshop μπορεί να δημιουργήσει επιλογές βασισμένες στο χρώμα και πως μπορεί να ελεγχθεί η δύναμη της έλξης ;
  3. Με τα εργαλεία του προγράμματος photoshop πως μπορεί να δημιουργηθεί ένα φόντο με διαβάθμιση χρωμάτων;
  4. Τι κάνει το φίλτρο Noise και πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί; Δώστε ένα παράδειγμα.
  5. Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ των λειτουργιών μετασχηματισμού (transform) και ελεύθερου μετασχηματισμού (free transform);
  6. Τι γνωρίζετε για το εργαλείο Rubber stamp και ποια είναι η διαφορά του από το Pattern Stamp;
  7. Τι ονομάζουμε «μάσκα» στην A/M εκτύπωση;
  8. Τι είναι η τεχνική solarization;
  9. Τι γνωρίζετε για την αραβική γόμα (gum bichromate);
  10. Με ποιον τρόπο επιτυγχάνεται η διπλοεκτύπωση;
  11. Τι γνωρίζετε για την κυανοτυπία;
  12. Με ποιο τρόπο «ρετουσάρουμε» τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες;
  13. Τι είναι η τεχνική liquid light;
  14. Πως μπορούμε να αυξήσουμε το contrast σε μια ασπρόμαυρη εκτύπωση;
  15. Τί είναι το Contrast ή φωτοαντίθεση ενός θέματος; Από τί εξαρτάται;
  16. Περιγράψτε τα στάδια της εκτύπωσης μιας ασπρόμαυσης φωτογραφίας σε σκοτεινό θάλαμο.
  17. Πως γίνεται η εμφάνιση έγχρωμου αρνητικού;
  18. Τι εννοούμε να κάνουμε «κάψιμο» σε μια ασπρόμαυρη εκτύπωση;
  19. Πως μπορούμε να βάλουμε πλαίσιο στην εκτύπωσή μας;
  20. Ποια δύο επί μέρους δικαιώματα περιλαμβάνει η πνευματική ιδιοκτησία ενός έργου;
  21. Ποιά πρωτόκολλα γνωρίζετε για την διακίνηση της πνευματικής ιδιοκτησίας στο ίντερνετ;
  22. Πως εκδηλώνεται, σύμφωνα με τον νόμο περί Πνευματικής ιδιοκτησίας, η πρωτοτυπία μιας φωτογραφίας;
  23. Πόσα χρόνια διαρκεί το δικαίωμα πνευματικής ιδιοκτησίας ενός δημιουργού στα έργα του, σύμφωνα με τον νόμο περί Πνευματικής ιδιοκτησίας;
  24. Σύμφωνα με τον νόμο περί Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, τι ορίζεται ως δεδομένο προσωπικού χαρακτήρα και τι ως ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο;
  25. Δώστε το ορισμό της Δεοντολογίας και αναφέρετε τι κανόνες περιλαμβάνει ειδικά για το φωτογραφικό επάγγελμα.

Σελίδα 10 από 20

Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
ΤΕΧΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

  1. Ένας επαγγελματίας φωτογράφος έχει αναλάβει να καλύψει ένα μυστήριο(π.χ. γάμο, βαφτίσια). Μετά το πέρας της δουλειάς του, έχει δικαίωμα να κρατήσει το αρχείο ή τα αρνητικά των φωτογραφιών που τράβηξε και γιατί;
  2. Το δικαίωμα του κάθε ανθρώπου στην εικόνα του προστατεύεται από το άρθρο 57 του Α.Κ. Σε ποιες περιπτώσεις μπορεί ένας φωτογράφος να φωτογραφήσει πρόσωπα και να εκθέσει τις φωτογραφίες τους, χωρίς την συναίνεσή τους;

Σελίδα 11 από 20

Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
ΤΕΧΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

ΟΜΑΔΑ Β. ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

  1. Με ποιο τρόπο χρησιμοποιούμε τα social media για την προβολή μιας έκθεσης φωτογραφίας;
  2. Ορίστε την έννοια της επικοινωνίας.
  3. Τί είναι η θερμοκρασία χρώματος φωτεινής πηγής; Σε τί μονάδες την μετράμε;
  4. Τί εννοούμε με τον όρο ισοροπία του λευκού- white balance. Πότε κάνουμε custom white balance; Περιγράψτε ένα παράδειγμα
  5. Απο τι εξαρτάται η αίσθηση του χρώματος μιας σκηνής. Περιγράψτε δύο παραδείγματα
  6. Τί χρώμα δίνει η ανάμιξη των τριών βασικών χρωμάτων της φωτογραφίας;Τί χρώμα δίνει η ανάμιξη των τριών συμπληρωματικών χρωμάτων της φωτογραφίας;
  7. Ποιές ομοιότητες έχει το ανθρώπινο μάτι με την φωτογραφική μηχανή;
  8. Τί ευαισθησία (ISO) θα επιλέγατε για την φωτογραφική αντιγραφή και γιατί;
  9. Τι γνωρίζετε για τη μέθοδο της αφαιρετικής σύνθεσης;
  10. Τι γνωρίζετε για τη μέθοδο της προσθετικής σύνθεσης;
  11. Πώς θα χειριστούμε το White Balance για την αντιγραφή ενός εγχρωμου πίνακα ζωγραφικής;
  12. Σε τι διαφέρουν οι έγχρωμες φωτογραφίες από τις έγχρωμες διαφάνειες (slides);
  13. Από ποιον πραγματοποιήθηκε η πρώτη έγχρωμη φωτογραφία και με ποιον τρόπο;
  14. Τί γνωρίζετε για τις ζελατίνες ή φίλτρα διόρθωσης της θερμοκρασίας χρώματος;
  15. Αναφέρετε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των αρχείων Raw.
  16. Τί ενέργειες κανουμε για να διορθώσουμε την θερμοκρασία χρώματος σε ένα αρχείο Raw;
  17. Ποιές είναι οι χρήσεις του πολωτικού φίλτρου; Αναφέρετε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα ενός πολωτικού φίλτρου.
  18. Ποιά είδη αρχείων αποθήκευσης εικόνας γνωρίζετε και ποιά τα χαρακτηριστικά τους;
  19. Πώς κάνουμε fill in με το flash της μηχανής;
  20. Τι εννοούμε με τον όρο αντιστάθμιση της έκθεσης (exposure compensation);
  21. Ποιά είδη φωτιστικών σωμάτων για χρήση σε φωτογραφικό στούντιο γνωρίζετε;
  22. Τί επίδραση στην ποιότητα του φωτισμού έχει η χρήση Soft Box;
  23. Τί επίδραση στην ποιότητα του φωτισμού έχει η χρήση Snoot;
  24. Τί επίδραση στην ποιότητα του φωτισμού έχει η χρήση Χοάνης;
  25. Τί είναι ο φωτισμός τριών σημείων;
  26. Με ποιό τρόπο λειτουργεί το κείμενο ή η λεζάντα στην διαφήμιση;

Σελίδα 12 από 20

Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
ΤΕΧΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

  1. Τί είναι Key Light;
  2. Τί είναι Fill Light;
  3. Τί είναι Back Light ή Rim Light;
  4. Τί γνωρίζετε για τον φακό macro;
  5. Πού θα χρησιμοποιούσατε λευκό και πού μαύρο ανακλαστήρα; Δώστε ένα παράδειγμα.
  6. Πού θα χρησιμοποιούσατε ασημί και πού χρυσό ανακλαστήρα; Δώστε ένα παράδειγμα.
  7. Περιγράψτε πώς θα φωτίζατε για να φωτογραφίσετε διάφανο γυάλινο αντικείμενο σε σκούρο φόντο.
  8. Περιγράψτε πώς θα φωτίζατε για να φωτογραφίσετε διάφανο γυάλινο αντικείμενο σε ανοιχτό φόντο.
  9. Πώς μπορούμε να επιτύχουμε αληθινά λευκό background κατά την λήψη;
  10. Έχοντας ένα μόνο λευκό background στο στούντιο πόσα διαφορετικά φόντα θα μπορούσατε να παράγετε για τις φωτογραφίες σας;
  11. Τί γνωρίζετε για τον αρχιτεκτονικό φακό στην DSLR μηχανή;
  12. Τί ονομάζουμε εφαρμοσμένη φωτογραφία; Ποιά είδη εφαρμοσμένης φωτογραφίας γνωρίζετε;
  13. Πώς πρέπει να φωτίσουμε για να αναδείξουμε ανάγλυφα και τρισδιάστατα αντικείμενα;
  14. Ποιές δυσκολίες αντιμετωπίζουμε στην φωτογράφιση ζωγραφικών έργων;
  15. Με ποιό τρόπο ελέγχουμε την προοπτική κατά την φωτογράφιση ενός κτιρίου;
  16. Ποιές προκλήσεις αντιμετωπίζουμε στην φωτογράφιση εσωτερικών χώρων;
  17. Πώς μπορούμε να έχουμε την αίσθηση της κλίμακας κατά την φωτογραφιση ενός έργου τέχνης;
  18. Περιγράψτε πώς θα επιτύχετε σωστό φωτισμό για την φωτογράφιση επίπεδου ζωγραφικού έργου
  19. Τί διορθώνουμε με την κίνηση tilt του αρχιτεκτονικού φακού;
  20. Τί διορθώνουμε με την κίνηση shift του αρχιτεκτονικού φακού;
  21. Τί είναι η HDR φωτογραφία; Πώς την εφαρμόζουμε; Και πότε την χρησιμοποιούμε;
  22. Πώς και τί ώρα θα φωτογραφίσουμε ένα ξενοδοχείο για να έχουμε έντονα μπλέ νυχτερινό ουρανό και φωτισμένα παράθυρα;
  23. Πώς επιτυγχάνεται το φωτόγραμμο;
  24. Να συγκρίνετε τις ιδιότητες ενός φιλμ ευαισθησίας 100 ISO με ένα φιλμ 1600 ISO.
  25. Τι είναι το DX CODE ενός φιλμ και ποια είναι η χρησιμότητά του;
  26. Να αναφέρετε τους κυριότερους τύπους των φωτογραφικών μηχανών.

Σελίδα 13 από 20

Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
ΤΕΧΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

  1. Ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν το χρόνο παραμονής ενός Α/Μ παγχρωματικού φιλμ στο λουτρό εμφάνισης;
  2. Τι θα συμβεί σε ένα Α/Μ φιλμ όταν εκτεθεί στο φως όσο βρίσκεται στο λουτρό εμφάνισης;
  3. Τι θα συμβεί σε ένα αφώτιστο φωτογραφικό φιλμ όταν το τοποθετήσουμε κατ’ ευθείαν στο λουτρό στερέωσης;
  4. Πώς πετυχαίνουμε το μέγιστο βάθος πεδίου;
  5. Τί εξοπλισμό χρειαζόμαστε για φωτογράφιση κατά την διάρκεια της νύχτας;
  6. Τί γνωρίζετε για το ζωνικό σύστημα και πώς εφαρμόζεται;
  7. Πώς μπορούμε να προσθέσουμε φώς στο κυρίως θέμα μας στην περίπτωση που έχουμε κόντρα φυσικό φωτισμό;
  8. Η φωτομέτρηση μπορεί να μας καθορίσει την επιλογή του φιλμ; Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας με παραδείγματα.
  9. Ποια η σχέση της κοκκομετρικής σύστασης ενός φιλμ με την ευαισθησία και τη διαβάθμισή του;
  10. Πότε κάνουμε πουσάρισμα σε ένα φιλμ;
  11. Πώς δημιουργείται η λανθάνουσα εικόνα στο φιλμ;
  12. Να εξηγήσετε τη μετατροπή της λανθάνουσας εικόνας σε ορατή, με τη δράση του λουτρού εμφάνισης.
  13. Για ποιο λόγο γίνεται η εκφώτιση της δοκιμαστικής λωρίδας του Α/Μ φωτογραφικού χαρτιού και τι ελέγχουμε με αυτή;
  14. Με ποια διαδικασία μπορούμε να προστατέψουμε το περιβάλλον από τον Άργυρο;
  15. Τι επιδιώκουμε με τη χρήση του ζωνικού συστήματος στην Α/Μ φωτογραφία;
  16. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των φωτογραφικών χαρτιών που φέρουν επίστρωση πλαστικού;
  17. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των χάρτινων φωτογραφικών χαρτιών;
  18. Να αναφέρετε ονομαστικά τα συχνά σφάλματα στην εμφάνιση των Α/Μ φιλμς.
  19. Τι γνωρίζετε για τη φωτομέτρηση προσπίπτοντος φωτισμού;
  20. Τι γνωρίζετε για τη φωτομέτρηση ανακλώμενου φωτισμού;
  21. Τι γνωρίζετε για τη σημειακή φωτομέτρηση (spot);
  22. Ποιες είναι οι διαστάσεις των φιλμς που χρησιμοποιούν οι μηχανές μικρού, μεσαίου και μεγάλου φορμά;
  23. Τι γνωρίζετε για το κελβινόμετρο;
  24. Στο στούντιο ποιές ποιότητες φωτισμού μπορείτε να δημιουργήσετε;

Σελίδα 14 από 20

Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
ΤΕΧΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

  1. Ποιος φακός χαρακτηρίζεται νορμάλ για τις μηχανές μικρού, μεσαίου και μεγάλου φορμά;
  2. Ποια είναι τα μειονεκτήματα των προβολέων tungsten;
  3. Πότε μια μηχανή μεγάλου φορμά βρίσκεται σε ουδέτερη θέση;
  4. Έχουμε να φωτογραφίσουμε στο στούντιο το ποτό που πέφτει σ΄ ένα ποτήρι. Τι θα πρέπει να προσέξετε ώστε το ποτό να βγει ακίνητο (παγωμένο);
  5. Ποιες είναι οι κινήσεις της μηχανής μεγάλου φορμά για τον έλεγχο της ευκρίνειας (εστίαση) και του σχήματος (προοπτική);
  6. Να γράψετε αναλυτικά πώς θα κάνετε φωτογράφιση γυάλινων αντικειμένων
  7. Συγκρίνετε την ευαισθησία του ματιού, του αισθητήρα της μηχανής, της οθόνης και του scanner.
  8. Με ποιό τρόπο λειτουργεί το κείμενο ή η λεζάντα στο φωτορεπορτάζ;
  9. Αν δε χρησιμοποιήσετε φλας μέσα στην εκκλησία (βάπτιση – γάμος) τι ευαισθησίας φιλμ θα επιλέξετε για ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα;
  10. Ποιο φορμά μηχανής, ποιους φακούς, ποια φιλμς θα χρησιμοποιήσετε για φωτογράφιση μόδας μέσα στο studio;
  11. Έχοντας ξεκαθαρίσει σε ποιο σημείο θα τοποθετήσετε το φωτιστικό του κύριου φωτισμού σε μια φωτογράφιση πορτραίτου να εξηγήσετε: α) για ποιο σκοπό θα τοποθετήσετε ένα συμπληρωματικό φως και β) πού θα το τοποθετήσετε;
  12. Τι πρέπει να προσέχει ο φωτογράφος στο φωτισμό πορτραίτου όταν χρησιμοποιεί μια φωτιστική μονάδα;
  13. Όταν θέλουμε να επιτύχουμε δραματικό ύφος στη φωτογράφιση πορτραίτου που τοποθετείται ο φωτισμός;
  14. Ποια τα απαραίτητα εξαρτήματα σε φωτογράφιση γάμου; Να αιτιολογήσετε τη χρήση τους.
  15. Αν φωτογραφίσετε ένα πορτραίτο με φλας και φιλμ ημέρας (daylight) και ταχύτητα συγχρονισμού: α) Τ= 1/60sec, β) Τ= 1/250sec και γ)Τ= 1/500sec, να γράψετε τις διαφορές που θα έχετε στις φωτογραφίες που θα πάρετε (εξωτερική λήψη).
  16. Ποιοί ήταν οι φωτογράφοι του F S A; Ποιό ήταν το φωτογραφικό τους έργο;
  17. Συγκρίνετε την μέθοδο της δαγγεροτυπίας με αυτήν της καλοτυπίας.
  18. Τί γνωρίζετε για την camera obscura;
  19. Γιατί μέχρι το μισό του 19ου αιώνα δεν συναντάμε φωτογραφίες παιδιών ακόμα και στο στούντιο;
  20. Ποιά είναι τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του κινήματος του πικτοριαλισμού και ποιοί οι κύριοι εκφραστές του;

Σελίδα 15 από 20

Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
ΤΕΧΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

  1. Ποιές είναι οι βασικές ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στο ρεπορτάζ και την φωτογραφία δρόμου;
  2. Ποιός ήταν ο Κώστας Μπαλάφας; Τί θέματα κυριως περιλαμβάνει το φωτογραφικό του έργο;
  3. Τι ξέρετε για την φωτογραφία στην Ελλάδα στα χρόνια του πολέμου;
  4. Ποιος ήταν ο Δημήτρης Χαρισιάδης; Χαρακτηρίστε το φωτογραφικό του έργο.
  5. Σε ποιο καλλιτεχνικό είδος εντάσσονται οι φωτογραφίες της Βούλας Παπαϊωάννου;
  6. Πότε ιδρύθηκε η Ελληνική Φωτογραφική Εταιρία (ΕΦΕ) και ποιοι είναι οι δημιουργοί της;
  7. Τί γνωρίζετε για την έκθεση The Family of Man (Η Οικογένεια του Ανθρώπου);
  8. Τί γνωρίζετε για το γωτογραφικό έργο του August Sander;
  9. Ποια ήταν η Dorothea Lange και ποια είναι η συμβολή της στην ιστορία του φωτογραφικού ντοκουμέντου;
  10. Ποιούς σύγχρονους καλλιτεχνικούς φωτογράφους γνωρίζετε; Αναφερθείτε σε έναν από αυτούς.
  11. Ποιο ήταν το καλλιτεχινκό κίνημα του φωτογραφικού υποκειμενισμού και ποιος ο κύριος εκφραστής του;
  12. Τι σχέση έχει το φωτογραφικό ντοκουμέντο στην κατηγορία της διαφημιστικής εικόνας;
  13. Τί είναι η αφήγηση στην τέχνη;
  14. Τι ήταν οι κούροι και οι κόρες και πότε εμφανίστηκαν;
  15. Από πού αντλεί τα θέματά της η Βυζαντινή ζωγραφική;
  16. Από ποια χώρα ξεκίνησε η Αναγέννηση; Τι χαρακτηρίζει τη ζωγραφική της;
  17. Ποιος ήταν ο πρώτος στοχαστής που θεμελίωσε την αισθητική;
  18. Η πρωτόγονη τέχνη ποιες ανάγκες του ανθρώπου προσπαθεί να καλύψει;
  19. Με ποιο τρόπο η εφεύρεση της φωτογραφίας επηρέασε το κίνημα του Ρεαλισμού στις εικαστικές τέχνες;
  20. Να αναφέρετε τα βασικά χαρακτηριστικά του Ιμπρεσιονισμού.
  21. Ποια ήταν η σημαντικότερη καινοτομία που πρόσφερε στην αναπαράσταση η κλασική αρχαιοελληνική τέχνη;
  22. Να περιγράψετε τη δομή του ασπρόμαυρου φωτογραφικού φιλμ.
  23. Να αναφέρετε τις κατηγορίες των φιλμ ανάλογα με την ευαισθησία τους.
  24. Τι είναι το πουσάρισμα (push) και τι το τράβηγμα (pull) του φιλμ;
  25. Τι αποτέλεσμα θα έχουμε αν εμφανίσουμε ένα φιλμ slide με διαδικασία εμφάνισης αρνητικού

(C – 41);

Σελίδα 16 από 20

Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
ΤΕΧΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

  1. Σε ποιο φως ασφαλείας επεξεργαζόμαστε τα ορθοχρωματικά φιλμ και σε ποιο τα παγχρωματικά και γιατί;
  2. Τί είναι το ιστόγραμμα και πώς το χρησιμοποιούμε κατά την λήψη;
  3. Από τι αποτελείται ο ψηφιακός αισθητήρας;
  4. Ποια η διαφορά της crop από τη full frame κάμερα;
  5. Να αναφέρετε ορισμένα φωτοευαίσθητα υλικά
  6. Τι σημαίνει και τι ορίζει στην ψηφιακή κάμερα ο αριθμός ISO;
  7. Να αναφέρετε τους κυριότερους εκπροσώπους του κυβισμού. Ποια ήταν τα δυο στάδια ανάπτυξής του;
  8. Σε ποια χώρα θεμελιώθηκε και αναπτύχθηκε ο Φουτουρισμός; Ποιες ήταν οι κύριες διακηρύξεις του;
  9. Τι ήταν η σχολή του Μπαουχάουζ, ποιες ήταν οι επιδιώξεις της και ποιοι δίδαξαν σ’ αυτή;
  10. Σε ποια χώρα άνθισε ο Κονστρουκτιβισμός, ποια ήταν τα χαρακτηριστικά του και ποιοι οι κυριότεροι εκπρόσωποί του;
  11. Ποιο είδος φωτογραφίας εκπροσωπεί ο Alexander Rodchenko και από πού αντλεί τα θέματά του;
  12. Πότε κάνει την εμφάνισή του το φωτομοντάζ και ποιοι ήταν οι κυριότεροι εκπρόσωποί του;
  13. Τι εννοούμε με τον όρο ύφος στην εικαστική γλώσσα;
  14. Γιατί έχει σημασία να μελετήσει κανείς τα παιδικά σχέδια;
  15. Τι προσδιορίζει το δισδιάστατο στα παιδικά σχέδια
  16. Η εξοικείωση του θεατή με συγκεκριμένους κώδικες με τι σχετίζεται;
  17. Τί είναι η μεταφορά; Τί είναι η παρομοίωση;
  18. Τι είναι το kitsch;
  19. Πως δημιουργούνται «φετίχ» στην τέχνη;
  20. Τι είναι το σημαίνον σε μια εικόνα;
  21. Τι είναι το σημαινόμενο σε μια εικόνα;
  22. Τί είναι σύστημα; Τί είναι σύνταγμα;
  23. Τί είναι καταδήλωση και τί η συμπαραδήλωση;
  24. Τί είναι η μετωνυμία; Τί είναι η συνεκδοχή;
  25. Περιγράψτε την σχέση οπτικού και λεκτικού μηνυματος.
  26. Τί είναι η τυπολογία σε μια σειρά εικόνων;

Σελίδα 17 από 20

Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
ΤΕΧΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

  1. Ποιούς τρόπους γνωρίζετε για ασφαλή αποθήκευση ψηφιακής εικόνας;
  2. Τί είναι zip και τί rar;
  3. Με ποιό τρόπο κάνουμε έλεγχο του χρώματος μιας φωτογραφίας στο post production;
  4. Αναφέρετε τουλάχιστόν τέσσερα εργαλεία επιλογής( selection tools) που γνωρίζετε.
  5. Τί είναι η άδεια Creative Commons;

Σελίδα 18 από 20

Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
ΤΕΧΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

  1. Πρακτικό Μέρος: Κατάλογος Στοχοθεσίας Πρακτικών Ικανοτήτων και Δεξιοτήτων (Στοχοθεσία Εξεταστέας Ύλης Πρακτικού Μέρους)

Για την πιστοποίηση της επαγγελματικής ικανότητας, κατά το Πρακτικό Μέρος, οι υποψήφιοι της ειδικότητας ΤΕΧΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ, εξετάζονται σε γενικά θέματα επαγγελματικών γνώσεων και ικανοτήτων και επίσης σε ειδικές επαγγελματικές γνώσεις και ικανότητες, που περιλαμβάνονται αποκλειστικά στη στοχοθεσία του πρακτικού μέρους της ειδικότητας.

Κέντρα βάρους του πρακτικού μέρους της εξέτασης είναι :

ΘΕΩΡΙΑ & ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

Σκοπός του μαθήματος είναι να δώσει στον σπουδαστή τις βασικές γνώσεις πάνω στην τεχνική της φωτογραφίας και να τον μάθει να χειρίζεται τον βασικό εξοπλισμό.

Α/Μ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Ι

Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειωθεί ο σπουδαστής με τον σκοτεινό θάλαμο και να εμφανίσει και να τυπώσει Α/Μ φωτογραφίες.

Α/Μ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΙΙ
Σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή του μαθητή στις ειδικές τεχνικές σκοτεινού θαλάμου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ (ΦΩΤΙΣΜΟΣ) Ι

Σκοπός του μαθήματος είναι η διδασκαλία των τύπων τεχνητού φωτισμού και των βασικών τεχνικών του studio. Το μάθημα αυτό λειτουργεί σαν εισαγωγή σε βασικό επίπεδο στη χρήση φωτισμού studio, που διδάσκεται σε ανώτερα εξάμηνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΙΙ

Σκοπός του μαθήματος είναι να διδάξει στον σπουδαστή τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του μεγάλου format καθώς και την τεχνική χρήσης του.

ΕΓΧΡΩΜΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Ι

Σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή του σπουδαστή στην έγχρωμη φωτογραφία και στις τεχνικές της εφαρμογές.

ΕΓΧΡΩΜΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΙΙ

Σκοπός του μαθήματος είναι να εμπεδώσει ο σπουδαστής την έγχρωμη εκτύπωση και τις ειδικές φωτογραφικές εφαρμογές.

Σελίδα 19 από 20

Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
ΤΕΧΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ Ι

Σκοπός του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι σπουδαστές εκείνες τις δεξιότητες που θα τους καταστήσουν ικανούς να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες που προσφέρουν τα προγράμματα στην ηλεκτρονική επεξεργασία της φωτογραφικής εικόνας.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΙΙ

Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειώσει τον σπουδαστή με τις δυνατότητες που προσφέρουν οι εφαρμογές της επεξεργασίας της φωτογραφικής εικόνας.

ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΘΑΛΑΜΟΣ
Σκοπός του μαθήματος είναι η εξειδίκευση του σπουδαστή στην εκτύπωση Α/Μ φωτογραφιών.

STILL LIFE

Σκοπός του μαθήματος είναι να εξασκηθεί ο σπουδαστής στις λήψεις με μηχανή μεγάλου format στο studio με διάφορα θέματα χρης/ντας φωτισμό studio flash και οπτικές ίνες. Οι ασκήσεις θα γίνονται με ελεύθερο δημιουργικό του σπουδαστή και με βάση προσχέδιο (μακέτα).

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ (ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ, ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ)

Σκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσει ο σπουδαστής τις εφαρμογές τις φωτογραφίας στην αρχιτεκτονική και στους βιομηχανικούς χώρους.

ΜΟΔΑ, ΓΑΜΟΣ, ΠΟΡΤΡΕΤΟ, κ.λ.π.
Σκοπός του μαθήματος είναι να γνωρίσει ο σπουδαστής και άλλες φωτογραφικές εφαρμογές.

Σελίδα 20 από 20